Skrolli 2022.1: Grafiikan vulkanointi (Vulkan-grafiikkarajapinta)
Listaukset
- Artikkelissa käsitellyn kirjoittajan grafiikkamoottorin lähdekoodi: http://git.tdb.fi/libs/gl.git
- Visualisoinnissa käytetyt esimerkkikoodit (GitHub): https://gist.github.com/skrollilehti/a46444dd722e11482fcf3d7a564f5d2e
- Visualisoinnissa käytetyt esimerkkikoodit (Paikallinen kopio): https://skrolli.fi/content/uploads/2022/03/Listaukset_Grafiikan_vulkanointi_Vulkan-grafiikkarajapinta_Skrolli20221.zip
Linkit
- Vulkan-spesifikaatio: https://vulkan.org/learn#key-resources
- Virallinen ohjelmointiopas: https://github.com/KhronosGroup/Vulkan-Guide
- Tutoriaaleja 1: https://vkguide.dev
- Tutoriaaleja 2: https://vulkan-tutorial.com
- Kehitystyökalut: https://vulkan.lunarg.com
Vanhat Skrollit
- OpenGL-ohjelmointi, osa 1: perusteet (Skrolli 2013.2)
- OpenGL-ohjelmointi, osa 2: puskurit ja shaderit (Skrolli 2013.3)
- OpenGL-ohjelmointi, osa 3: teksturointi ja valaistus (Skrolli 2013.4)
- OpenGL-ohjelmointi, osa 4: oma grafiikkamoottori (Skrolli 2014.1)
- OpenGL-ohjelmointi, osa 5: jälkikäsittely (Skrolli 2014.2)
- Ylikuutio – Pelimoottori harrastusprojektina (Skrolli 2018.4)
- GPGPU-laskenta (GLSL) (Skrolli 2019.2)
- Verkkojatkot: OpenGL-ohjelmointi, osa 1: perusteet
- Verkkojatkot: OpenGL-ohjelmointi, osa 2: puskurit ja shaderit
- Verkkojatkot: OpenGL-ohjelmointi, osa 4: oma grafiikkamoottori
- Verkkojatkot: OpenGL-ohjelmointi, osa 5: jälkikäsittely
- Verkkojatkot: Ylikuutio – Pelimoottori harrastusprojektina
- Verkkojatkot: GPGPU-laskenta (GLSL)
- Lista Skrolli-numeroista ja noin vuotta vanhemmat pdf-lehdet: https://skrolli.fi/numerot
- Skrolli-verkkokauppa (paperi- ja pdf-lehdet): https://skrolli.fi/kauppa
- Skrollin suuri sisällysluettelo: https://skrolli.fi/sisallysluettelo